Bijuteria. Tatăl lui Simon
Guy de Maupassant este si in Bijuteria si in Tatal lui Simon povestitorul franc, simplu, natural. Mediul mic-burghez sau cel al mahalalei sunt surprinse in cateva tuse, cu o tenta moralizatoare, dar si cu umor sau cu duiosie.
More info →Pierre și Jean
Fara iubire? E posibil ca o femeie sa nu iubeasca? O femeie tanara si draguta, care traieste la Paris, citeste romane si aplauda actritele care mor din pasiune pe scena, poate sa treaca prin viata, de la adolescenta pana la batranete fara ca inima sa nu-i fie atinsa nici macar o data de dragoste? Daca ar fi vorba de alta, nu si-ar inchipui asa ceva; si-atunci, de ce ar crede-o despre mama lui? Sigur ca ar fi putut sa iubeasca si ea; ce, daca e mama lui trebuie sa fie altfel decat toate celelalte femei?
More info →Bulgăre de seu și alte nuvele
Figura emblematica a prozei franceze din a doua jumatate a secolului al XIX-lea, Guy de Maupassant (1850-1893) isi dezvolta creatia in trei directii, fiecare dintre ele ilustrata printr-o capodopera: nuvela realista - Bulgare de seu (1880), romanul social si de moravuri - Bel-Ami (1885) si povestirea fantastica - Horla (1887). Marele scriitor ramane insa, mai cu seama, maestrul incontestabil al genului scurt.
More info →Bel-Ami
Santajul, masinatiunile si lipsa de scrupule fac parte din arsenalul micului functionar caruia nici un obstacol nu ii sta in cale.
More info →